Welkom op mijn scrapblog

Dit blog is voor mij de plek om mijn kaartjes, layout en andere knutsels te laten zien. Vaak verdwijnt het in een album of in een doos. Een kaartje stuur je zelfs op en is dan helemaal weg.

Op deze manier kan ik het aan iedereen laten zien, die het wil zien. Ook kan ik het nu zelf nog eens terug zien (is ook wel eens leuk).


Volgers

vrijdag 8 juni 2012

Roze label

Toch nog maar even een label gemaakt met al die inspiratie, die woensdag opborrelde.

Photobucket 

Als basis heb ik een stuk van het papier meadow lark gebruikt om te sprayen met de inktsprays van dylusions. Na het sprayen schijnen de bloemen van het papier nog door de kleuren heen, waardoor je direct een licht bewerkte achtergrond hebt. Uit een ander stuk van het papier heb ik een vogel geknipt en bewerkt met distress ink, zodat de kleuren lekker gaan knallen en matchen met het label.

Photobucket

Een mini damask masker heb ik gebruikt om met water te "bleken". Nadat de spray gedroogd was, heb ik het masker erop gelegd en met de mini mister water gesprayd. Daarna het masker direct, maar voorzichtig verwijderd. Na even wachten (zet rustig een kopje thee, geniet van het uitzicht en het zonnetje?) zie je dat het kleine beetje water de kleur opneemt. Met een dubbel stuk keukenpapier absorbeer je het water van het papier (erop leggen en voorzichtig wrijven). Het patroon van je masker is nu opgebleekt.
De roze gestempelde bloemen zijn met versamark gestempeld en met roze panpastel gekleurd.

Ik hoop dat in deze "oranje" tijd de roze label ook leuk vinden ;-)


2 opmerkingen:

Annemiek zei

Wat een prachtig label. Ik vind de kleuren erg mooi

Tamara zei

mooi label geworden super kleuren